فرآورده های ترشیجات آبرون، تولیدکننده انواع شوریجات، ترشی و زیتون در رشت

آشنایی با انواع ترشیجات

فرآوری ترشیجات آبرون

زمان مطالعه 1 دقیقه

آشنایی با انواع ترشیجات
آشنایی با انواع ترشیجات

ترشی گذاشتن یکی از روش‌های نگهداری طولانی مدت مواد غذایی است. ترکیب سبزی‌ها و میوه‌های مختلف برای افزایش زمان نگهداری و بهره‌مند شدن از این مواد غذایی در فصولی از سال که دسترسی به این مواد به صورت تازه وجود ندارد، از قدیم معمول بوده است. البته درست کردن انواع ترشی تنها باعث نگهداری مواد غذایی برای مدت طولانی‌تر نمی‌شود، بلکه این کار مزه و بافت مواد غذایی را نیز به نحو خوشمزه و جالبی تغییر می‌دهد.


ترشی کره‌ای: در کشور کره، کیمچی یک ترشی معمولی است که از تخمیر کلم معطر تهیه می‌شود و همچنین شامل انواع مختلفی از سبزیجات و موادی مانند سویا، ماهی، صدف و بسیاری از مواد مختلف است. فرایند ترشی انداختن در کشور کره از کشور چین گرفته شده است، اما برخلاف ترشی معمولی کلم چینی، ترشی کره‌ای با توجه به عطر و طعم محلی و مواد موجود، تغییرات خاص خود را دارد.

ترشی چینی: در کشورهای آسیایی مانند چین، ترشی بسیار محبوب است و همچنین از هزاران سال پیش تهیه می‌شده است. ترشیجات چینی شامل سبزیجاتی مانند کلم، کاهو، خربزه تلخ، خیار، هویج و موسیر است. این مواد و دیگر سبزیجات با شکر و نمک مخلوط می‌شوند و در سرکه گذاشته می‌شوند و درب آن‌ها حدود یک ماه محکم بسته می‌شود تا آماده شوند.

ترشیجات ژاپنی
به طرز مشابهی، حتی ژاپنی‌ها نیز ترشی مخصوص به خود را دارند که شامل موادی مانند زنجبیل، گینگو، هویج، بادمجان، تربچه، آلو، زردآلو سبز و خمیر سویا است که همراه با سبزیجات جوشانده می‌شوند. انواع ترشی‌ ژاپنی عبارت‌اند از:

ترشی شیوزوک
ترشی سوزوکی
ترشی آمازوکو
ترشی می سوزوک

ترشی شهرهای مختلف ایران: با توجه به پهناوری کشورمان ایران، هر منطقه انواع ترشی مخصوص خودش را تولید و مصرف می‌کنند.

کردستان ، ترشی هفت بیجار: برای استان کردستان است ولی این ترشی به استان گیلان و آذربایجان هم نسبت داده می‌شود؛ اما ترشی که در کردستان تهیه می‌شود مواد اولیه‌اش با ترشی بیجار گیلان و مازندران تفاوت دارد. این ترشی تشکیل شده از بادمجان، هویج، گل کلم، خیار، سیر، موسیر، نمک و سرکه.

بندرعباس و بوشهر، ترشی بندری: مربوط به شهرهای جنوبی ایران که بیشتر طبع گرمی دارند و علاقه‌مند به ترشی‌های تند و تیز هستند.این ترشی تشکیل شده از خیار شور، بادمجان، هویج، گل کلم، موسیر، رب گوجه فرنگی، نمک، فلفل قرمز و سبزیجات معطر.

سیستان و بلوچستان، ترشی انبه: که از سرکه، انبه، فلفل، زردچوبه و نمک تشکیل شده است.

گیلان و مازندران: شهرهای شمالی به دلیل کشت صیفی جات بیشتر ترشی‌هایی تولید می‌کنند که از محصولات خودشان کشت می‌شود مثلا استان گیلان ترشی بادمجان، بامیه و سیر ترشی استفاده می‌کنند. مهم‌ترین انواع ترشی شمالی در یکی از دسته‌های زیر جای می‌گیرند:

ترشی بادمجان، بادمجان، سرکه، نمک، موسیر، زردچوبه و سبزیجات معطر

نازخاتون، بادمجان کباب شده، گوجه فرنگی، سیر، سبزیجات معطر، پودر فلفل، سرکه

ترشی بیجار، بادمجان، گوجه فرنگی نارس، فلفل سبز قلمی، سیر و سبزی معطر شمالی

شما اولین نفری باشید که در مورد این پست نظر می‌دهید.