فرآورده های ترشیجات آبرون، تولیدکننده انواع شوریجات، ترشی و زیتون در رشت

فرآوری زیتون آبرون رشت

فرآوری ترشیجات آبرون

زمان مطالعه 1 دقیقه

فرآوری زیتون آبرون رشت

✔️ برداشت زیتون

برای برداشت میوه زیتون از درخت، چیدن دستی توسط بیشتر پرورش دهندگان ترجیح داده می شود اما گران است. ماشین های برداشت اخیراً به تجهیزات باغ های زیتون اضافه شده است. این ماشین ها از برداشت کنندگان آجیل (مغزها) قرض گرفته شده اند. می توانند تنه درختان را گرفته و آن ها را تکان دهند. پس از اتمام برداشت محصول یک درخت، تورهای پر از زیتون در سبدها یا جعبه ها خالی می شوند و سپس به کارخانه فرآوری منتقل می شوند.

✔️ شستشوی زیتون ها

در کارخانه فرآوری، کیسه های زیتون آبرون رشت را در سطل های ۴۵۰ کیلوگرمی خالی می شوند. از سطل ها، زیتون ها روی نوار نقاله ها قرار می گیرند و از کنار دمنده ای عبور می کنند که برگ ها و شاخه ها و ذرات کثیفی را از میوه جدا می کند. آن ها در آب خالص شسته شده و در بشکه های مخصوص قرار می گیرند.

✔️ فرآوری زیتون با آب نمک

برای فرآوری زیتون سبز آبرون با آب نمک، ۱۲-۱۴ درصد نمک و آب به بشکه های پر از زیتون اضافه می شود. یک فنجان آب نمک فعال زنده به هر بشکه اضافه می شود. محلول فعال زنده، آب نمکی است که قبلا برای فرآوری زیتون استفاده شده است و حاوی مخمرهای هوازی و قندهای موجود از زیتون هایی است که در آب نمک تخمیر شده اند. این محلول فعال به اندازه کافی مخمر را برای شروع فرآوری به دسته جدید آب نمک منتقل می کند. اگر نمک و آب به تنهایی به زیتون ها اضافه می شد، تخمیر به خودی خود آغاز نمی شد. بنابراین آب نمک فعال زنده یک شروع کننده (آغازگر) است.

✔️ کنترل کیفیت زیتون های فرآوری شده

پس از اتمام فرآوری، بشکه های زیتون را روی میز لرزان خالی کرده و با آب تمیز شستشو می دهند. میز تکان دهنده زیتون ها را بر اساس اندازه دسته بندی می کند. در حالی که بازرسان میوه های آسیب دیده راتشخیص داده و حذف می کنند. زیتون ها را به ایستگاه دیگری منتقل می کنند و در آنجا هسته می گیرند و سپس پر می کنند.

✔️ بسته بندی زیتون ها

در ایستگاه بسته بندی، آن ها را در شیشه هایی پر می کنند که با محلول نمکی (سالین) ۸-۱۱٪ پر شده است. اگر سالین طعم دار باشد، گیاهان یا طعم دهنده های دیگر نیز به آب نمک اضافه می شود. سپس شیشه ها برای ایمنی درب بندی و مهر و موم می کنند.

زیتون آبرون رشت صنایع غذایی جلگه سبز مارلیک، تولیدکننده انواع شوریجات، ترشیجات و زیتون در گیلان

شما اولین نفری باشید که در مورد این پست نظر می‌دهید.